SEVEN BREAKFASTS FOR CHAMPIONS

Milujeme snídaně a snídat bychom mohly v každou denní dobu! Proto jsme si řekly, že se o ty naše recepty pro šampiony podělíme i s vámi. Zatímco Karol si libuje v rozmanitých snídaních, které jí dodají energii na celý den, aby zvládla všechny své aktivity, Káťa se naopak drží svých ovesných kaší. Ty nejen, že skvěle chutnají, ale i vypadají! Kromě těchto zajetých receptů vás ale také překvapíme! Čím? Například netradičním fitness receptem na štrůdl nebo perník! Máte chuť? Tak čtěte dál. 

 

MÍCHANÁ VAJÍČKA S AVOKÁDEM (viz úvodní fotka)

Třikrát hurá pro tuhle kombinaci, která nyní vede Káji žebříček, a kterou dělá na tisíc způsobů. Avokádo, které obsahuje množství rostlinných tuků, vlákniny i vitamínů, jen lehce rozmačká na žitné chlebíčky a doplní míchanými vajíčky s trochou chilli papriček. Celý talíř ozdobí cherry rajčátky. Tato kombinace je vyváženým spojením bílkovin, tuků i sacharidů a energie vám vydrží hodiny. Chuť – bezkonkurenční!

 

OVESNÉ KAŠE

O ovesných kaších by Káťa mohla napsat snad i knihu. Zkusila je na všechny možné způsoby, nejvíce jí ale chutná klasika – oříšky, kokos, chia, marmeláda nebo ovoce, chia, kokos. A o ty se s vámi rozhodla podělit. Na přípravu první variace budete potřebovat: strouhaný kokos, kešu, med, chia, marmeládu (Káťa použila domácí, vy můžete koupit BIO), vločky a mléko. Do misky vsypete požadované množství vloček, zalijete je mlékem, tak aby byli „utopené“ a dáte do mikrovlnky na dvě minuty. Po vyndání do kaše přidáte lžičku medu a pořádně promícháte. Poté vyskládáte výše zmíněné ingredience. Druhá kaše je o něco lehčí. Postačí vám: Passion fruit, vločky, mléko, chia a kokos. A postup je stejný.

 

MY PERFECT MORNING / Athletic superfood

Káji snídaně „My perfect morning“ je něco, co lépe chutná než vypadá. Je to absolutní novinka a Karol ji měla možnost vyzkoušet ještě před uvedením na český trh. Tahle snídaně je směs složená výhradně z rostlinných a certifikovaných organických složek. Těmi jsou například Chia semínka, kakaové boby, kokos, quinoa, vláknina a mnohé další vitamíny a minerály.  Díky svému nízkému glykemickému indexu vám také energie vydrží na celé dopoledne (ne jako Bebečka, kdy máte po hodině zas hlad:)). Karol si tuhle kaši nejraději dává s mandlovým mlékem a zatepla. Zkuste a uvidíte!

 

PERNÍK Z OVESNÝCH VLOČEK

Kromě štrůdlu přinášíme také zdravejší obdobu perníku. Ten Káťa od dětství miluje. Tak proč si ho po letech nevylepšit? Budete na něj potřebovat: 8 vajec, 400g ovesných vloček, kávovou lžičku s mletou kávou, kávovou lžička skořice, kávovou lžíčku kakaa, 2 balení kypřícího prášku, 250ml mléka, 2 lžíce medu a marmeládu. Ovesné vločky umyxujeme tak, aby z nich byla mouka a necháte v mixéru. Vedle si zatím rozklepnete vajíčka, která smícháte s medem, mlékem, skořicí, kávou a kakaem. Do směsi přimícháte rozmixované vločky a kypřící prášek (ten vmíchávejte pomalu). Potřete plech olejem nebo připuštěným máslem a směs do něj nalijte. Pečte na 200 stupňů zhrba 35 – 45 minut. Kontrolujte…

 

TOAST S MARMELÁDOU

Asi si řeknete, že tahle snídaně není moc zdravá a možná nevypadá ani moc hezky, ale v jednoduchosti je krása. Žitný chleba BIO kvality je z Karol nejoblíbenějšího obchodu As Nature Intended, kde najdete jen ty nejkvalitnější potraviny BIO kvality, které jsou ještě denně čerstvé. Marmeláda je od Walden farms, což je značka, která nabízí produkty neobsahující cukr, tuk ani kalorie. Jejich jahodová (i borůvková) marmeláda je skvělá.

 

DOMÁCÍ MÜSLI S JOGURTEM A OVOCEM

Koho pořád baví kupovat malé krabičky s müsli, které jsou nejen předražené, ale také plné špatných sacharidů? Káťu ne! A proto se rozhodla dělat si vlastní. Nejen, že si do něj dá vše, co má ráda, ale také ušetří. Docela paradox, nemyslíte?

Na domácí müsli budete potřebovat: 500 g ovesných vloček (nejlepší jsou ty z Lidlu), 2 lžíce hnědého cukru, 3 lžíce medu, případně javorového nebo agávového sirupu, 2 rostlinného oleje pro vegany (můžete nahradit i máslem), 100g oříšků (nejlepší jsou lískové), 75g strouhaného kokosu, 100g nakrájené čokolády na vaření. Všechny ingredience smícháme, až na kokos, oříšky (ty rozdrtíme) a čokoládu. Směs, bez těchto tří ingrediencí vložíme do předehřáté trouby na 190 stupňů. Pečeme dvacet minut, poté přihodíme kokos a oříšky. Až se nám müsli bude zdát hotové, vyndáme, necháme 5 minut vychladnout a přidáme čokoládu na vaření. Pořádně zamícháme a máme hotovo.

 

DOMÁCÍ ŠTRŮDL

Pečení nemusí být jen nezdravé. Karol dělala štrůdl z pohankové mouky a tím vyměnila kupované listové těsto za zdravou variantu a chuť byla přitom stále skvělá! Tak jak na to?
Na jeden závin smíchejte: 1,5 hrnku pohankové mouky, 80g bílého jogurtu (nebo trochu méně mandlového mléka), 25ml ořechového oleje, trošku soli. Těsto uválejte na pečícím papíře, kde se bude chvíli lepit, ale pak se krásně rozválí. Hotové a rozválené těsto posypte kokosem (místo klasické strouhanky). Náplň je už úplně jednoduchá. Smíchejte nastrouhaná jablka, ořechy, rozinky, skořici a citronovou šťávu. Vše promíchejte a rozprostřete do prostředka uváleného plátu. Závin zabalte a potřete rozšlehaným vajíčkem. Celé pak pečte na 180 stupňů asi hodinku a pak už jen vlažný podávejte. Ten Karol zmizel rychleji, než se stačila otočit… 🙂

Doufáme, že jsme vás inspirovaly a že nějaké z našich favoritů zkusíte. Jaké jsou vaše oblíbené snídaně?

With love Káťa & Karol

 

We both love breakfasts and we could eat breakfast in any day time! This is the reason why we wanted to share our recipes for champions with you too. Karol loves the diversity over her breakfasts, which gives her the energy for all her activities. Kata loves her porridges, which taste awesome and look even better. In the very end we bring you recipe for Apple pie, which will satisfy even the biggest gourmand. What are your top breakfasts? 

SCRAMBLED EGGS WITH AVOCADO – Hooray for this combination which is leading Kaja’s list and which she can eat it on thousands ways. Avocado, which contains high level of healthy fats, roughage or vitamins, she smashes on rye cracker and accompanies by scrambled eggs with a little bit of chillies and decorates the plate with some cherry tomatoes. This combination is balanced on proteins, fats and carbs which guarantees energy for hours. Flavour – priceless!

PORRIDGES – Kata can write a book about the porridges. She tried all of them and she tried them on thousands ways, but she loves the most classic version with nuts, coconut, chia seeds and jam. The recipe on the pictured ones: chopped coconut, cashew nuts, honey, chia seeds and jam (Kata used home made one, but you can also choose BIO quality one), oats and milk. Put desired amount of oats into the bowl and pour them into the milk and put all into the microwave for 2 minutes. Use all ingredients above on the top of the porridge. The second porridge is easier, healthier. I only used: passion fruit, oats, milk, chia seeds and coconut. 

MY PERFECT MORNING/Athletic superfood – Kaja’s breakfast “My perfect morning” is something, which she has a chance to trial before it came on the Czech market. The breakfast contains absolutely everything what competitor’s body need. It contains healthy fats, energy and certified organics ingredients. These are for example: Chia seeds, cacao bobs, cocoa, quinoa or roughage. It also have very low glycemic index, which fills you up for many hours. Karol is making this special food with hot almond milk. Try and you will see if you like it! 

 

GINGERBREAD FROM OATS – We bring you healthier option for gingerbread, which Kata loves from her childhood. You will need 8 eggs, 400g oats, tea spoon of cocoa, tea spoon of cinnamon, tea spoon of coffee, 2 baking powders, 250ml of milk, 2 spoons of honey and spoon of jam. Mix the oats in the mixer and make an oats flour. Mix the rest of ingredients separately and than slowly mix it together. Bake on 200 cells, 35-45 minutes. 

TOAST WITH A SPECIAL JAM – You might say that this breakfast is not healthy and not even good looking, however simplicity is the key. Rye bread is from Karol’s favourite place As Nature Intended, where she is shopping almost daily. The store with unbelievable delicious foods with BIO quality and daily fresh. Jam is from Walden farms, which stands behind products, which don’t contain sugar, fat nor even calories. Their strawberries jam (and blueberries too) are simply amazing. 

 

HOME MADE MUSSLI WITH YOGHURT AND FRUITS – Kata knows that muesli from stores are full of sugar, so she decided to do her own. She uses all the ingredients she likes and saves money too. Paradox, isn’t it?  For home made muesli, you will need 500g of oats, 2 table spoons of brown sugar, 3 table spoons of honey, 2 table spoons of vegan oil (or butter), 75g chopped coconut, 100g of dark chocolate, 100g of nuts. Mix all ingredients except nuts, coconut and chocolate, which you need to chop separately. Place the rest of the ingredients except these three into the oven and bake on 190 celsia. After 20 minutes, add he coconut and nuts. When the muesli is ready, leave it to cool down and add in the chocolate and mix together. 

HOME MADE STRUDEL – Baking doesn’t necessary mean – unhealthy. Karol changed the unhealthy puff pastry for strudel to  the buckwheat flour and the taste was better than the she expected. What is the recipe? For one for one roll mix: 1,5 mugs of buckwheat flour, 80g of withe yoghurt (or slightly less of almond milk), 25ml almond or any other healthy option for oil, little bit of salt. Roll the pastry on the baking paper (it might be quite sticky on the beginning, but than it becomes nice and thick). Strew died coconut over the pastry (replacement of breadcrumbs). The filling is fairly simple. Mix grated apples, nuts, raisins, quite a bit of cinnamon and half of the squeezed lemon juice. Mix t together and place in the middle of roll. When you finish, crush the roll with a whipped whole egg. Bake it in oven for about an hour and on 180°C and serve slightly warm. Karol’s one disappeared before she turns around in the kitchen:)

We hope we inspired you and you will try some of our favourite meals. What are yours? 

With love Kata&Karol

Share:

9 Comments

  1. Září 20, 2015 / 11:40 pm

    Takhle na večer jsou takové články zlo! 😀 Ale s plnou chutí jsem to přečetla a načerpala nové inspirace! Kašičky jsou nejlepší a vždy budou! Teď přes léto a teplejší dny jsem ty „těžší“ vyměnila za trochu více fresh variantu a vločky jen nechala nasát mléko a ty uvařené teplé si pěkně schovávám na zimu 😛 Ale třeba perník jsem vždy milovala a od mamči je prostě top! Každopádně tenhle musím taky zkusit, protože přece jen občas se mi na něj sliny sbíhají, ale nechci hřešit! Celkově slané snídaně moc nemusím, ale klidně si slané snídaně dopřeju i na večeři! 😀 Skvělý článek a těším se na další! 🙂

    my-innercare.blogspot.cz

    • Karolina Sramlova
      Září 21, 2015 / 12:08 am

      My se snažíme držet se zdravého stylu, proto opravdu a poctivě snídáme a hlavně se těšíme na snídani každý den! A zas jsme každá jiná, ale skvěle se s Káťou doplňujem…:)
      Díky moc a doufáme, že se s námi podělíš o výsledek s perníkem… Já jsem taky zavzpomínala na dny u maminky doma a hned jsem ho upekla svým spolubydlícím !
      With love Karol

  2. Září 21, 2015 / 1:52 am

    Parádní článek takhle na večer, fakt si dokážu představit, že teď všici vyjídají ledničky, haha. 🙂
    Já zrovna vstal, takže pohoda – ale znáš moje snídaně, já si dal půl kila hnědé rýže, volská oka, hovězí a 2 jehněčí žebra. 😀

    • Karolina Sramlova
      Září 21, 2015 / 6:28 pm

      Vyjídání ledniček zdravými věcmi povoleno. Zvlášť, když jde o můj domácí štrůdl… 🙂
      Nicméně si zasloužíš palec nahoru za návštěvu a koment! With love Karol

  3. Září 21, 2015 / 10:02 am

    Avokádo je v kombinaci s vajíčkem nejlepší! A ovesný kaše naprosto miluju:)

    • Karolina Sramlova
      Září 21, 2015 / 6:29 pm

      Já se těším, až mi Káťa udělá kaši a já jí pohostím avokadem. Uvidíme, čím přispěješ ty a vezmeme tě do party:) With love Karol

  4. KlaraMatiova
    Září 23, 2015 / 12:11 pm

    Perfektní článek :)) Nemáte víc typů na slané snídaně? 🙂 K.

    • Karolina Sramlova
      Září 23, 2015 / 12:21 pm

      Máme jich milion a díky za skvělou inspiraci. Asi uděláme slaný týden a sladký týden:) Brzo na blogu, With love Karol

Napsat komentář: Karolina Sramlova Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *