NOIRE: THE CODE OF FASHION

Rozjet v dnešní době fungující podnik nebo značku, je opravdu náročné. I proto si vážíme těch, kteří se do svého snu vrhají po hlavě a z myšlenek utváří skutečnost. Jinak tomu není ani v případě Vojty a Petra, kteří na trh přinesli zcela nový úhel pohledu na módu. Představili kabelku, která je samostaným médiem, dokáže propojit lidi a inspirovat je. O jejich výrobku, tedy černé kabelce s čísly a vlastní aplikací, jsme si povídali u teplého čaje s medem a teď vám přinášíme exkluzivní rozhovor.

Jak vznikl nápad na inteligentní kabelku?

Vojta: Byl to takový sled událostí, rozhodně to nevzniklo naráz.  Jedním z impulsů byl rozhovor dvou dívek v kavárně. Hádaly se, jestli je kabelka slečny sedící opodál pravá nebo ne. Jedna přebíjela tu druhou argumenty. To pro mě byla tedy taková první událost, při které jsem se nad věcí zamyslel více do hloubky a řekl jsem si, že je to problém, který vlastně v dnešní době trápí všechny. Jde o pravost značek a holky, který si koupí originál pak trpí kvůli fejkům. Bavil jsem se o týhle problematice s Petrovou přítelkyní a ta mi potvrdila, ža ač má kabelku Michael Kors pravou, v hromadné dobpravě ji logem otáčí nebo zakrývá. Přitom nemá proč…

Je pravda, že tento problém trápí hodně holek.

Vojta: Těch padělků je tolik… Začal jsem to vnímat jako poměrně velký a reálný problém. Nicméně když jsem nad tím zamyslel, pustil jsem to z hlavy s tím, že to zřejmě nezměním. Pak jsem se ale řízl do prstu a v tu ránu mě napadlo kabelky propojit s online světem, kde je plno inspirace a lidí, kteří spolu komunikují. Neptejte se mě na to, jak jsem na to přišel, stalo se to náhle. Probleskl mi v hlavě nápad, že i kabelka může mít vlastní profil. Jednak to vyřeší ten prvotní problém a druhak každá kabelka bude mít jednu jedinou majitelku.

Jak to pokračovalo dál? Přeci jen od nápadu k výrobku je to stále dlouhá cesta.

Vojta: Řekl jsem o tom Petrovi. A možná, že právě ty, Petře, by si mohl pokračovat!

Petr: Dobře. Když za mnou Vojta přišel poprvé s tímto nápadem, začali jsme to rebírat více do hloubky. Dávali jsme nápady na stůl a snažili se co nejvíce tu původní myšlenku rozvíjet.

Vzpomínáš, co bylo za měsíc, když za tebou Vojta přišel?

Petr: Ano, loňské září.

A kdy jste začali vyvíjet aplikaci?

Petr: Aplikace se začala vyvíjet v březnu.

Jakou má vlastně tato aplikace úlohu?

Vojta: Původně to mělo vyřešit otázku fejků, následně jsme ale dospěli k názoru, že by to bylo jednoúčelové. A tak jsme si řekli, že bychom to mohli propojit s inspirací. Téměř všechny holky používají sociální sítě jako inspiraci. Sledují vybrané blogerky, zpěvačky nebo obyčejné dívky proto, aby se jimi inspirovaly a věděly, co se nosí. Většinou samozřejmě chtějí vědět víc, a tak padají dotazy jako: ,,Odkud máš to triko?“, ,,Kde jsi sehnala takové kalhoty?“ Proto jsme se rozhodli udělat z kabelky médium, nosič módního profilu.

Na kluky toho víte o ženském chování dost!

Vojta: (smích) Pozor, ještě před Vánoci jsme nevěděli, co je to outfit! Jsme dva ekonomové, ani jeden jsme neměli páru o tom, co se nosí a jak tento typicky ženský svět funguje. Musíme přiznat, že i proto jsme do toho šli pragmaticky. Rádi se otevíráme novým věcem a nejsme zahledění do jednoho místa.

Klape vám to jako týmu? Samy víme, jak je to ve dvou občas náročné!

Petr: Spolupráce mezi námi funguje. Na všem se vždy nějakým způsobem dohodneme… Ani jeden nejsme takový, že bychom si urputně stáli za svým. Dokážeme najít ten správný kompromis, a díky tomu podle mého názoru fungujeme. Vlastně i proto jsme do toho spolu šli.

Jak jste se poznali?

Petr: Seznámili jsme se na koleji. Byl nám totiž přidělen stejný pokoj. Takže vlastně úplnou náhodou.

Ani jeden tedy zřejmě nejste z Prahy, máme pravdu?

Petr: Máte. Já jsem z Ústí.

Vojta: A já z Třebíče!

Nikdy byste se tedy nepotkali! 

Petr: Přesně. Je to obrovská náhoda!

Nepřemýšleli jste o produktech pro muže?

Vojta: Přemýšleli. Máme spoustu nápadů, ale samotná kabelka nám zabírá tolik času, že se dlouho nedostaneme k ničemu jinému.

Petr: Pánský segment nechceme přehlížet, mohlo by to být dobré eso v rukávě. Vidím to jako koření, nikoli jako problém, že by se pánské outfity objevovaly mezi těmi dámskými. Na druhou stranu si myslím, že je to marketingově těžší zacílit. Ne všichni chlapi se chtějí přiznat k tomu, že módu řeší a nebo, že si dokonce fotí outfity. Ten segment ale určitě existuje. Jen je malý a ohraničený. Proto jdeme nejprve od většího záběru. Chceme dělat jednu věc na 100%, než začínat na dvou frontách a nedělat to pořádně.

Proč zrovna tento tvar kabelky?
Petr: Jak jsme už říkali, nevěděli jsme nic o tom, co ženy nosí nebo mají rády. A tak jsme se snažili najít ten správný tvar a barvu za pomoci žen. Za kým jiným jít než za uživatelkami? Udělali jsme proto sérii workshopů, na kterých jsme se snažili dopídit k finální podobě produktu.

Kolik tedy za tímto produktem stojí lidí?

Petr: Stojí za tím řada lidí. Jmenovitě například designérka Vendula. Ta byla součástí od začátku. Nějakým způsobem to s námi korigovala a brala si informace od finálních uživatelek.

Bylo to formou hlasování?

Vojta: Přesně tak. Řekli jsme holkám, aby si na workshop vzaly černou kabelku, protože jsme už dopředu věděli, že černá je nejpopulárnější, abychom jí tam vystavily. No a poté každá pomocí našich „L“ formulářů bodovala kabelky podle toho, jak se jí líbí. A my jsme pak vybrali tu, která se zdála jako nejideálnější.
Nebojíte se krachu?

Vojta: Do všeho musíš dát trochu risku. Záchytný bod pro nás byla Vendula, protože ta kam přišla, tam měla úspěch. Ona je trendsetter, tuší kudy kam. Designově to podle nás tedy průšvih není… Navíc kdybychom se nebáli, tak by to asi bylo špatně. Strach je dobrá věc.

Hodně lidí se právě zaskne na tom, že se bojí.

Vojta: To by si nemohla nic. Hodně se s lidma z oboru bavíme a často slyšíme, že by měli rádi vlastní značku, ale že se bojí. Když se nerozhodneš teď, tak nikdy. Budeš to jen posouvat.

Jak vznikalo logo?

Vojta: Chtěli jsme něco hodně výrazného, co by v sobě mělo křivku N jako Noire. Zároveň taky něco ženského a minimalistického. Hodně jsme také řešili, aby šlo logo ke zbytku kabelky.

Proč jste zvolili zlaté detaily?
Vojta: Cítili jsme, že kombinace zlaté a černé je trefou do černého. Takže jsme už ani nehlasovali. Zlatá se teď navíc vrací do módy. Naopak stříbrné věci jsou v útlumu.
Přijde i jiný typ kabelky?

Petr: Chtěli bychom, ale rozhodně potřebujeme trochu více času.

With love Káťa & Karol

Share:

2 Comments

  1. Listopad 13, 2016 / 3:28 pm

    Zajímavý rozhovor, zajímavý kousek, taky fandím těmto a podobným projektům, možná i proto, že se sám pokouším jeden rozjet! 🙂

  2. Terka Horakova
    Listopad 14, 2016 / 9:23 pm

    Skvely napad a moc hezky napsane, holky. Vazim si podobnych projektu a vas, ze jim davate duveru! ❤️

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *