FRESH NEWS pro INSTAGRAM 2019


Psát o sociál mediích v roce 2019, UTOPIE? Nemyslím si! Myslím, že když si chci sama rozšířit znalosti, tak na českém internetu nedokážu nic najít. Alespoň nic relevantního. Žádné medium, které by se nebálo napsat informace jak opravdu jsou (samozřejmě za pomoci relevantních medií ze zahraničí), pomoci uživatelům, kteří pomoc chtějí nebo ji potřebují pro svá zaměstnání.

Nechci se bát napsat pravdu, nebudu chodit okolo horké kaše a napíšu to, jak to opravdu podle ověřených zdrojů je. Pozor ale, když si přečtete něco, co bude staršího data, social media se mění tak rychle, že to nemusí být pravda, ale budu se snažit vždy vydat aktuálnější článek!
To do úvodu, kterým jsem jen chtěla napsat, abyste moje články četli a aby vám dali co nejvíce!

Vlastně ještě jedno upozornění bych měla. 
Víte, že verzí Instagramu je v oběhu přes deset? Někdo má profilovku vpravo (pořád já), někdo vlevo, někdo má bio zarovnané vlevo, někdo ho má odskočené, mailový a telefoní řádek taky u každého vypadá jinak, někdo má hudbu ve stories, jiný na ní zoufale čeká…. a další a další.
Instagram v tuto chvíli má přes miliardu lidí a taky zkouší různé funkce na různých skupinách lidí. Je tudíž možné a pravděpodobn, že když se na Instagramy podváte  s kamarády, tak každý bude vypadat jinak. Novinky, které vám sem napíšu tdíž také budou pro jednotlivé vaše kamarády nebo firmy spuštěny v jiném časovém horizontu.

Jdem na to? Uživatelsky nejzajímavější Instagram novinky pro rok 2019.
– článek pro lehce pokročilé, ale slibuju, že od dalších článků začínáme od počátku. 

  1. IGTV umožňuje ukazovat videa jak v klasickém formátu typickém pro Instastories 9:16, ale už i 16:9, když v rohu vidíte příznačnou značku rámečku. 
    Na IG TV můžete také nahrávat videa až do délky 60 minut z původních 10 minut.
    Do vašeho feedu potom dokážete umístit fotku nebo část videa, která na celé video upozorní a vy tak dostanete na svůj IG TV kanál více lidí.
    Používáním IGTV (o které podle výzkumu Kantar z roku 2019 neví 60% čechů), se ale také dostanete do „explore page“, objevovací stránky, což znamená také více idí, kteří se dostanou na vaše video a potenciálně i profil! Stručně řečeno – Instagram lehce tahá za manipulační nitky a chce, abychom točili IGTV videa. Tak do toho! Půjčila jsem si IGTV  video od vítězky Master Chef Kristiny, she knows!
  2. Reklamy pro brandovaný obsah pro spolupráce firem s influencery
    Pokud jste firma a pracujete s Influencery pomocí placené označené reklamy (v záhlaví pod ujménem influencera), můžete tenhle obsah použít i na účtě influencera pro placenou reklamu a tím zvýšit počet lidí, kteří reklamu uvidí.
    Jak na to?
    Umožňuje to takzvaný creator account, který lze nastavit v nastavení účtu daného influencera vedle osobního a business neboli firemního účtu.
    Jakmile influencer propojí svůj creator account s firmou, firma uvidí post ve svém „ads manageru“ na Facebooku a může kontrolovat reklamu nad účtem influencera…
    Tím docílí firma přesného cílení reklamy a ovládne budget, který do reklamy dá.
    Vidím v tom ale i minusy a to takové, že se objeví ve feedu „sponzorovaný příspěvek“ od influencera, což už samo o sobě je pro mě osobně méně relevantní reklama, než když je příspěvek jen osobní a influencer se za reklamou a začkou postaví jako osobnost.
    Placení reklamy pak bude taky možná vypadat jako D1 před zrušením Billboardů u dálnic….
  3. Majitelé creator accountu budou mít možnost označovat výrobky
    Podívejte se na ukázku, kde Instagram testuje zatím u velkých značek označování výrobků přímo na fotce. Testování je zatím vele-úspěšné, a tak se i my můžeme do budoucna těšit na reklamy od influencerů, které jsou i pro firmy měřitelné a pro nás nákupčí lehké k zakoupení.
    Znamená to snad konec „slevových kodiků“? Možná ano, protože nákupčí dostane slevu rovnou po prokliku.
    Instagram na funknci lehkého nákupu nyní pracuje jako na jedné z velkých priorit pro tento rok, a tak se můžeme těšit na více novinek a taky jednoklikové nákupy pomocí Apple Pay. Teď jde o to, jestli je to pro nás dobře nebo spíš špatně. Jistě víme jen to, že nákupy rozhodně porostou!   
  4. Kvíz na Instastories 
    Také novinka roku 2019 a zase o jeden krok blíž k interakci s našimi fanoušky.
    Pokud jste sami odpověděli na pár otázek, tak víte, že je to celkem zábava až do tý doby, než nám Instagra zahlásí jednou za týden, že jsme na něm trávili třeba dvě hodiny za den….
    Co je ale na kvízu dobré – hned nám ukáže odpověď a tu správnou, nebo minimálně takovou, kterou jeho tvůrce za správnou považuje, proto nemusíme čekat na odpovědi z anket, na které jsme doposud odpovídali a vlastně jen tipovali, zda jsme zadali odpověď správnou nebo ne.
  5. Donations 
    Zanedlouho už i v Čechách budeme moci přispět na charitu nebo na nějakou příležitost přímo přes Instagram. „DONATIONS“ sticker se objeví třeba vedle gifu nebo zmínky, ale jen pro registrované charity a non profit organizace.
    Zamezují tím tudíž faktu, že například přes twitch můžete přispět gamerům… Tohle se na Instagramu neděje a nebude dít.
    Jde opravdu o dobrou věc a o zvýšení povědomí.
    Jak přesně tyhle „dotace“ budou fungovat ale nevím. Počkáme na informace  jak se třeba zařadit mezi možnosti „donations“ a samozřejmě na to, kdy se dostane na český trh tahle možnost.
  6. Testování schování lajků – olala 
    Jedna programátorka z Kanady našla dosud schované testování schování lajků neboli „vanity metric – přeloženo do češtiny – metrika marnosti“.
    Instagram se chce soustředit na obsah nikoli na počet lajků, které za svůj post dostanou.
    Alelůja… v honbě za lajky jsme možná potlačili naší kreativitu a sami se snižujeme k fotkám, které bychom nepostli, kdybychom nevěděli, že za ně dostaneme tisíce srdíček. Nahost už není tabu, často na Instagramu vidím pranková videa, která mají málo společného s kreativitou a jen víme, že se rozšíří, protože…
    Skutečný počet lajků uvidí jen sám tvůrce a ostatní uvidí jen „withlovekarol and others liked it“ a vedle se objeví naše miniatury. Skutečný počet lajků potom můžeme scrolovat a vidět odhadem, jestli je jich tam tisíce nebo desítky.
  7. Pár dalších změn z minulých měsíců, které nebudu tak rozepisovat, ale vzhledem k tomu, že jde o článek novinek a ten „první“ tak jsem si je neodpustila. 
    – Možnost hlasování v rekamách – bude to zvyšovat intercke lidí v reklamách. Proč ne! Palec nahoru
    – Insta checkout – pomocí karty nastavené v mobilu dokážete zaplatit na jeden klik. Je to tady. Shopping fever
    – Live stream – možná se vám už stalo, že jste někomu do live streamu vpadli až v polovině, ale absolutně jste nevěděli, o čem je. Nyní můžete přidat do „lajfka“ název, aby i ti, co přijdou později nekladli trapné otázky “ vo co se jedná“.

 

Budu ráda, když mi na Instagramu nebo zde napíšete, jaká z novinek si myslíte, že ovlivní vaše fungování a těšte se na další článek.

With love, Karol

Zdrojem pro článek mi byl ověřený Instagram zdroj s "fajfkou", že se jedná o důvěryhodný zdroj.
Share:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *