STRATEGIE, CO FUNGUJE!

Tenhle článek jsem chtěla napsat tak dlouho, až jsem ho úplně vyprokrastinovala, přestože je pro mě velmi důležitý. Snad bude i pro vás. Tématem článku je totiž STRATEGIE.

Úvod: Rozum a čas
Ať jste na straně klienta nebo dodavatele, snad mi dáte zapravdu, že když jste klientem, tak si odsouhlasíte strategii s marketérem, dodavatelem a víte, nebo cítíte, že je to tak. Že je to správně a že jste udělali všechny kroky k tomu, abyste si stáli za svým plánem, jenže chcete výsledek HNED a že když strategie ještě ani nemá šanci začít fungovat, vy byste jí měnili, protože jste tomu dali dost – třeba MĚSÍC!
Když jste na straně dodavetele, marketéra, tak odvracíte tyhle útoky a snažíte se monitorovat výsledky, držet se toho, co jste za pomocí vašeho KNOW HOW dlouho vymýšleli, s klientem odsouhlasili a pevně stojíte za svým počínáním jak z podloženého průzkumu, tak citem. Každá malá změna k lepšímu je pro vás orovský krok a vy si říkáte, jak je to super. Jenže pak nastane chvíle, kdy i vy jste frustrovaní, že to chcete vzdát a nebo přijde klient s větou „Ptal jsem se kamaráda (v tuhle chvíli je každý 100% expert) a říkal, že bychom to měli udělat jinak, tak to pojďme udělat!

WAIT, what??? 
Klient nepotřebuje další strategii, potřebuje TRPĚLIVOST!
1. Pokud přijde pokyn ke změně strategie nebo otázka : „Neměli bychom změnit strategii“. Moje odpověď je vždycky jasná.
me — Co vás vede ke změně strategie?
client – No, nefunguje.
— Podívám se na to, jak se jim daří jí plnit. Zda se jí drží a na obsahu strategie nezáleží.
– A jak dlouho ta strategie nefunguje?
— Už je to měsíc!
… Problém není v nastavení strategie, problém je ve vás. Ve vás, co chcete výsledek hned a srovnáváte se s ostatními třeba konkurenčními projekty, nebo úspěšnými lidmi. Neustále se taky sami sebe ptáte, proč jim to jde a vám ne.

Překvapení!
Úspěch je v konzistenci a v trpělivosti.
Pokud si stojíte za tím, co děláte – dělejte to pořád. Úspěch si musíte zasloužit.
Místo soustředění se na změnu stategie každý měsíc se soustřeďte na obsah – vždycky může být lepší, propracovanější. Nechte ji růst, nechte ji kvést a to vám růže přinese.
Nebuďte naštvaní na sebe, že to nejde a nekoukejte přes plot na konkurenci, která si cestu prošlapala nebo prostě přišla vlepší dobu. Vezměte si příklad z těch, co si svou cestu už prošli jako Elon Musk. Myslíte si, že jeho projekty se skvělou strategií byly úspěšné od prvního měsíce? Ne. Ale pílí a zarytostí se z nich staly jedny z nejinspirativnějších projektů na světě vůbec.
Myslíte si, že když Petra Kvitová po změně trenéra nevyhrála něklik turnajů že změnila trenérfa 5x? Ne, věřila strategii!
Buďte trpěliví.

The tipping point
Víte, co je bod zlomu?
„The point at which a series of small changes or incidents becomes significant enough to cause a larger, more important change.“
Přeloženo, podtrženo a sečteno – je to bod, před kterým 70% lidí nezvládne tlak a vzdá to, přitom jsou ve stadiu 9/10, stačilo by tak málo a úspěch by byl na světe.
Je to serie menších událostí, které vedou k bodu zlomu a potenciálnímu úspěchu. Jenže tam to dotáhne jen 30% lidí!!! Chápete to? Buďte třemi z deseti!
Mimochodem je to i skvělá kniha a doporučui si ji přečíst: The tipping point, Malcom Gladwell.

Key findings
– pokud už něco děláte – věřte si, věřte své strategii a nenechte se ovlivnit zdánlivě naleštěným drahokamem „odvedle“.
– buďte trpěliví. Úspěch si musíte zasloužit
– buďte konzistentní
… budete úspěšní

Pomohl vám článek? Budu ráda za komentář nebo názor,

With love, Karol

Share:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *