INSTASTORIES FREE HACKS

Instagram stories nebo zkráceně Instastories.
Možná vám už došlo, že bez nich Instagram úplně nefunguje a že pokud chcete být vidět, Instastories jsou MUST. No, tak si pojďme ukázat 10 life hacků, jak stories oživit tak, aby mezi ostatními ta vaše byla pěkně vidět.
Upozorňuji dopředu, že tenhle „stories seriál“ je na pokračování a že se tady ve článku například nebudu věnovat jednotlivým funkcím IG stories, ani Výběrům neboli Highlights a ani nebudu pro začátečníky vysvětlovat, jak nahrát story a nebo jak se podívat na statistiky. Pokud vás tohle téma i článek zajímá, tak se pojďme ponořit do světa příběhů na Instagramu.

Fakta:
Na Instagramu denně přidá IG story 600.000.000 a více milionů lidí (poslední oficiální údaj je z ledna graficky, ale je prokázáno, že číslo je nyní okolo 600+ mio). To je celkem slušná konkurence.
Rozhodně vám Instastories dávají tedy větší možnost být vidět než příspěvek nebo IG story a taky si přiznejme, že dají méně zabrat.

Pojďme tedy rovnou na deset věcí, které vám pomůžou být lepší a zaujmout víc lidí.

 

 

Zaprvé: 

Kolik z vás kouká vždycky na Instastory se zvukem? Dáte mi zapravdu, že si určitě v tramvaji nebo v práci pustíte storíčka bez zvuku a když nevíte, o čem dotyčný mluví, tak prostě přeskočíte na dalšího člověka.
Když už tedy dáváte mluvící story, pak napište tu nejzákladnější informaci nebo tu informaci, kterou chcete zvýraznit nejvíc ještě textem.
Pak i těm lidem, co jedou na „silent mode“ předáte základ.
Počítejte také s tím, že lidé bývají netrpěliví a i ti, kteří se pyšní super vyjadřovacími schopnostmi mají sklon ke zdlouhavému vysvětlování, což vede k neefektivních stories.
Zkuste přemýšlet tak, že sledování vašich stories chcete dát lidem co nejjednodušší. Dejte jim to, co byste ocenili vy sami.
Možná se vám hned první bod zdá jako samozřejmost nebo si říkáte, že to tak není. Měřila jsem tenhle fakt na účtu klienta a víte co? Poměr odpovědí na stories se zvýšil o jednu třetinu!


Zadruhé:

Když někoho označujete nebo děláte kvíz, myslete na to, že chcete relevantní odpovědi, tudíž ho umístěte doprostřed.
Vpravo lidí kliknou v rámci toho, že vás chtějí přeskočit na další story na „NE“ nebo druhou možnost a tím vám vlastněn ničí výsledek a ubírají mu na relevanci.
Naopak když ho dáte moc vlevo, pak jdou zpět na předchozí story.
K přidání Kvízu na prostředek vám pomůže dělící čára.

To samé platí pro označení, hashtagy nebo místo. Pokud chcete, aby na to lidi OPRAVDU klikali, pak prostředek a velikost na prst je klíčem k úspěchu.

 


Zatřetí:

Jak víte, na Instagramu můžete sledovat i hashtagy a jejich fotky a příběhy . Ty vám pomáhají v nalezení toho pravého cílového publika pokud jste tvůrce a naopak jako uživatel je můžete použít k vyhledání toho správného obsahu.
Občas ale do jedné story nechcete dát několik označení, nemít fotku jako jednu velkou reklamu a přesto se chcete zviditelnit.
Příkladem dám třeba příběh #praha, kde vlastně vidíte, co se ve městě děje a vlastně jako tvůrce se chcete zviditelnit, tudíž použijete hashtag PRAHA (já jsem v příkladu použila slovo #hashtag) a záměrně ho zmenšíte tak, aby skoro nebyl vidět, ale aby tam ten hashtag byl – obrázek 2.
Instagram ale nesleduje přímo hashtagy, ale robot projede stránku a vidí text jako obrázek – to znamená, že i hashtag musí být dostatečně velký, aby ho Instagram viděl.
Vy ho ale můžete schovat například pod „gif“ nebo „sticker“ a tím se dostat dfo příběhu například Prahy, aniž byste si s textem ubírali místa – obrázek 3.

  

Co taky můžete udělat je zbarvit na jednolitém pozadí hashtag s barvou pozadí a máte taky vyhráno.
Občas se může zdát, že používat hashtagy ve stories není úplně „hack“ ale můžete přivést lidi na vaší stránku v podstatě zdarma, jen si na tuhle vychytávku vzpomenout.
Hashtag #visitlondon mi udělal za den 100 lidí, kteří mě začali sledovat. Stojí to za to? Myslím, že ano.
(pokud bych nemířila na publikum z Londýna, pak tam dám hashtag třeba #praha na story ze Staromáku. To jen poznámka pod čarou).

 

Čtyři: 

Pokud chcete, aby nějaký člověk nebo firma repostoval/přesdílel vaši story, označte ho na všech příbězích.
Pokud ho označíte na první a poslední, pak mu prakticky nedáváte vůbec šanci, aby vás nasdílel. Jak by pak vypadal jeho příběh? Necelistvě a bez kontextu toho, co se tam děje.

Pokud taky chcete, aby vás někdo přesdílel do jeho příběhu, nepřidávejte do své story hudbu. S tou nelze nasdílet někoho příběh, ikdyž vás označí.
Také nemůžete nasdílet k sobě příběh, kde nejste označeni.
S hudbou jde pouze nahrát obrazovka a pak dát k vám, ale to byste se museli hodně snažit.


Pět:

Zdálo se vám někdy, že když se bavíte s kamarádkou o nějaké značce nebo člověku, že se vám třeba i hned za pár hodin objeví ve storíčkách nebo v Instagramovém feedu?
Nezdálo! Protože nainstalováním většiny aplikací jak na Android, tak na Apple povolujete přístup k mikrofonu, což v podstatě znamená odposlouchávání a následně využívání řečených dat.
Jak vypnout to, že váš telefon využívá data z mikrofonu k reklamím účelům? V pár rychlých krocích se podívejte, jak tuhle funkci obecně vypnout.

    

 


Šest: 

Trackujte lidi, co sdíleli vaší fotku do svých stories. To totiž mohou udělat i bez toho, abyste byli označeni a vám se nezobrazí, že vás někdo „označil“ nebo sdílel. Pokud hlášku „aktuální sdílení příběhu“ nemáte, pak vás nikdo aktuálně nesdílel. Vidíte i kdo to byl 🙂

 

Sedm:

Desktop only. Asi víte, že Instagram je dostupný i na počítači a nějaké funkce jsou na počítači omezeny a některé naopak jsou přidány.
Když začnete sledovat nového člověka, pak se vám pod jeho fotkou zobrazí doporučené účty, které tam ale nejsou náhodou. To, aby vás Instagram doporučoval si musíte zapnout. Můžete tu funkci mít již zapnutou, ale také nemusíte 🙂
Kde a jak?

 

Osm:

Jak přidat do jednoho storíčka více fotek bez použití aplikací.
První začnete jakoukoli story. Natočíte nebo vyfotíte.
Druhým krokem je, že půjdete do vašich fotografií, kde vyberete fotku, kterou chcete do příběhu dát také. Tu zkopírujete – tzn půjdete do nastavení fotky a zkopírujete si ji a ve storíčku pak jednoduše klepnete na „psát“ a zobraí se vám hláška „vložit“ a tím vložíte obrázek. A můžete pokračovat do nekonečna nebo minimálně než vás to přestane bavit 🙂


Devět: 

Jak získat ve story více barviček než ty, které máte v textu dole? Zkrátka můžete jak jet doprava (a ti, co znají prominou, ale já se tak často setkávám s tím že lidi nevědí) a nebo kliknete na tužtičku vlevo a vyberete barvu přímo z fotky.
Když ale danou barvičku podržíte, tak se vám zobrazí celá škála barev.
Lze dělat i duhové nápisy, ale upřímně – vím jak na to technicky, ale nejde mi to.
Technicky podržíte jednou rukou ruku barvu a druhou táhnete směrem jakým chcete duhu. No, zkuste 🙂


Deset: 

Aplikace pro stories. Uff… těch je!
Tak pojďme na nějaké:
MOJO / krásné stories templates, různé styly, lehce ovladatelná, ale to nejlepší je placené.
INSTA STORY / tak jednoduše. Instastory má krásné templates a tu mám asi nejraději.
STORYART / Tady se mi líbí, že si můžete udělat hezké templates i pro výběry, ale nabízí i spoustu hezkých vzorů
UNFOLD / super než ji začali používat všichni.
Většina z nich je placených, tak zvažte, co chcete investovat do stories. Aplikací je ale hodně. Možná by vás zajímalo, jestli se dají i stories naplánovat a ano dají – třeba PLANOLY to umožňuje.

 

 

Už jsme si řekli dnes pár life hacků pro stories, ale upřímně si přiznejme, že ten největší hack je dělat storíčka pravidelně a snažit se zaujmout své publikum.
Základ pro Instastories nebo výběry, další vychytávky nebo třeba skupina „Blízcí přátele“ atd.
Zase příště. Tipy co vás zajímá můžete psát jak na můj Instagram @karolinasramlova nebo na můj mail či sem.

With love, Karol

Share:

2 Comments

  1. Viki
    Srpen 25, 2019 / 11:30 am

    bomba článok 🙂 síce nejak extra IG neriešim, ale aj tak som si z toho veľa odniesla

    WHEN PIGS FLY

  2. Martin Pek
    Srpen 28, 2019 / 5:43 pm

    Právě jsem dočetl poslední článek a těším se na další.
    Spoustu zajímavých pointů a ke svým znalostem jsem rád zase nějaké doplnil.
    Moc hezký @withlovekarol

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *